Γράμμα σε μία πρώην φίλη

Ξέρω πόσο πονάς. Το ξέρω, αλήθεια σου λέω. Μπορώ να καταλάβω τι σημαίνει να σε απορρίπτουν, να σε κοροϊδεύουν, να γελάνε πίσω από την πλάτη σου.

Ή έτσι νομίζεις…

Ξέρω πώς είναι να περπατάς, ν’ ακούς ένα χάχανο και να γυρνάς τσαμπουκαλεμένη με το ζωνάρι λυμένο για καβγά, επειδή κάποιος σε κοροϊδεψε.

Ή έτσι νομίζεις…

Ξέρω πώς είναι ν’ απλώνεις το χέρι ζητώντας αγάπη, στοργή και ενδιαφέρον και οι γύρω να σου αντιγυρίζουν γρυλλίσματα.

Ή έτσι νομίζεις…

Ξέρω πώς είναι. Το έχω ζήσει και το έχω πονέσει. Όπως όλοι.

Με τα χρόνια μπορεί οι πληγές έκλεισαν, μπορεί οι ουλές να μη φαίνονται και τόσο καθαρά αλλά ξέρω. Σε καταλαβαίνω…

Πολλές φορές έχω αναρωτηθεί. Ποιος φταίει; Ο πομπός που δεν επικοινώνησε σωστά και ξεκάθαρα την ανάγκη του ή ο δέκτης που έχει τα αυτιά βουλωμένα και φοράει παραμορφωτικά γυαλιά;  Ο πομπός που χρειάζεται ή ο δέκτης που σκληρά βαστάει τον ένα του χιτώνα για να μην του τον πάρουν;

Δεν έχω απαντήσεις, δεν ξέρω την αλήθεια, ψάχνω στα τυφλά πονώντας.

Δυστυχώς δεν μπορώ να βρω τις λύσεις για σένα όταν εσύ δεν αντιλαμβάνεσαι καν ότι πονάς.

Ψάξε τον πόνο σου, άγγιξέ τον, κατάλαβέ τον και τότε, ίσως αντιληφθείς ότι όταν πας να πνίξεις τον άλλο επειδή πνίγεσαι εσύ, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα εισπράξεις μια ξεγυρισμένη πατητή.

Δεν είμαι καλός άνθρωπος, το ξέρω.

Ποτέ δεν είπα ότι είμαι.

Ούτε σωσίβιο είπα ότι είμαι.

Τη δική μου σαμπρέλα βάζω στο νερό και πνίγομαι στις μπουρμπουλήθρες. Ποιον να σώσω; Εσένα; Πώς; Αφού πνίγομαι σου λέω!

Ένα μικρό νερένιο πράγμα είμαι που κολυμπάω στις αμφιβολίες μου κρατώντας τις ελάχιστες βεβαιότητές μου τόσο σφιχτά που θα τις σκάσω στο τέλος.

Σήμερα πέθανε ένα μικρό κορίτσι. Φίλη της κόρης μου. Δεκαπέντε χρονών.

Κι εγώ τσακωνόμουν, ήμουν εκνευρισμένη, θυμωμένη. Πόσο μάταια είναι όλα τούτα!

Μια άλλη μητέρα πενθεί το παιδί της. Δεκαπέντε χρονώ…

Άσε με κάτω.

Δε θέλω να σου πω άλλα.

5 thoughts on “Γράμμα σε μία πρώην φίλη

  1. …………..
    βγαζω τον σκασμο,και θα βροντοφωναξω οτι ξερω πολυ λιγοτερα απο σενα,Αμαλιτσα μου….
    το εργακι το’χω νιωσει στο πετσι μου,και σαν πρωταγωνιστρια,και σαν θεατης…
    σηκωνω τοσο ψηλα τα χερια μου,οσες ειναι και οι μπουρμπουληθρες που βγαζω.
    χτυπησες φλεβα,φιλεναδα…και κατω να μ’αφησεις,και πανω,και μεσα,και εξω,εγω θα παω να με διδαξει καμια αμοιβαδα,μπας και καταννοησω…
    οχι λυση δεν εχω,αλλα ουτε προοπτικη να βρω ποτε…
    15 χαστουκια στα μαγουλα μας,τουλαχιστον.
    και τωρα τον βγαζω τον ρημαδοσκασμο…¨(((((

  2. θα σταθώ σε ένα μόνο σημείο από όσα αναφέρεις ότι δεν ξέρεις τις απαντήσεις, ότι δεν έχεις τις λύσεις. Αλλά για πές μου αλήθεια ποιός έχει έτοιμες λύσεις για όλα; Ποιός διεκδικεί το αλάθητο; Ποιός ισχυρίζεται ότι δεν έσφαλε ποτέ; Γαμώτο γεμίσαμε με ξερόλές που όλα τα σφάζουν – όλα τα μαχαιρώνουν . Όπως όμως λένε και στο χωριό μου Εκατό ξυλίες σε ξένο κώλο εύκολα δίνονται.

    • Τελικά Μανώλη, πολλοί διεκδικούν το αλάθητο.
      Τόσοι πολλοί που τρομάζω με τη δική μου άγνοια!
      Κοιτάω τις μόνες δύο απόλυτες γνώσεις που έχω και διαπιστώνω πόσο μικρή είμαι:
      Δεν είμαι καλός άνθρωπος
      Δεν ξέρω τίποτα, απολύτως τίποτα
      😦

  3. Ε, μα άσε με κάτω… κυριολεκτικά.

    Τώρα γιατί γράφεις σε μια πρώην φίλη… δεν θα καταφέρω να το λύσω στη σκέψη μου.

    Τελείωσε μια φιλία μου πολύ πρόσφατα και με τρόπο σχεδόν γκομενικό… μου έστειλε 3 sms αχαρακτήριστα μόνο και μόνο για να με ενοχλήσει, όχι για να λύσει τίποτα.

    Ε, άσε με κάτω. Ο κόσμος καίγεται και οι «φίλες» θέλουν κανάκεμα γκόμενου αλλιώς όλο και κάτι θα μας χρεώσουν;

    Ε, άσε με κάτω για να μην πω τίποτα πιο βαρύ για κείνες.

Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.

